Az egyes tanórákon belül, vagy a délutáni foglalkozások ideje alatt a tanulók eredményesebb fejlesztését elősegítő egyéni terápiák alkalmazása is segíti a felzárkóztatást.
A speciális módszerek, eljárások, terápiák a gyermekek egyéni adottságainak, képességeinek, lehetőségeinek figyelembevételével, valamint a szolgáltatások elérhetőségei alapján az alábbiak:
- segített kommunikáció, alternatív augmentatív kommunikáció. (A TÁMOP 3.4.2. pályázat keretében kidolgozásra került az alternatív augmentatív kommunikáció módszertani elemeit magában foglaló, segített kommunikáció tematikája, mely hatékony segítséget jelent a súlyosan beszédfogyatékos és beszédképtelen tanulók napi kommunikációjában.)
- szenzoros integrációs terápia
- logopédia
- konduktív pedagógia
- hidroterápia, gyógyúszás
- gyógylovaglás, állatasszisztált terápia
- mozgásterápia, judo
- zene-, hangtál-, és festésterápia.
Az terápiás foglalkozás egyaránt szolgálja a hátrányok csökkentését, valamint komplex személyiségformáló hatásnak köszönhetően preventatív szerepe is számottevő.